أصحاب كدة
بكل شوق الصحاري للأمطار
بكل عطف وود وحب وحنان وطيبة موجودة في كل إنسان على البسيطة
بكل حب البشر لخالق الشمس والشجر والحجر
بعدد مانبت الشجر والورد والزهر
وبعدد ما طلع القمر
وبعدد ما نوّر البدر
أهلا وسهلا بك وسعداء جدا بأنضمامكي الينا
في انتظار أروع مشاركاتك
مع تحيات الادارة

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

أصحاب كدة
بكل شوق الصحاري للأمطار
بكل عطف وود وحب وحنان وطيبة موجودة في كل إنسان على البسيطة
بكل حب البشر لخالق الشمس والشجر والحجر
بعدد مانبت الشجر والورد والزهر
وبعدد ما طلع القمر
وبعدد ما نوّر البدر
أهلا وسهلا بك وسعداء جدا بأنضمامكي الينا
في انتظار أروع مشاركاتك
مع تحيات الادارة
أصحاب كدة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
أصحاب كدة

شارك برأيك بحرية أيها الأنسان

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ ::

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]

سامح المصرى

سامح المصرى
Admin

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ركزوا معايا وماتسرحوش علشان انا بتخنق بسرعة الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: 3ffe8168e7fedd3f3197fcb02e97778a

آنا جايبلكم طريقة تآخدوا بيها سرعة آي حد علي الشبكة إنشاء الله لو صاحب الشبكة نفسو

الطريقة :-

عن طريق تغيير الماك آدريس بتاعك وتخليه زي الماك آدريس بتاع صاحب الشبكة مثلا

طبعآ مافهمتوش الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Schmoll

توضيح آكتر :-

الـ Mac Address ده يا جدعآن العنوان الفيزيائي لكارت الشبكة اللي انت بتستخدمه

تمام ؟

وكلمة Mac >> إختصار لكلمة [size=16]MEDIA ACCESS CONTROL

وكل واحد عنده مآك آدريس مختلف , ومافيش حد في الدنيا دي عنده عنده نفسم رقم الماك آدريس

ولو حد فيكم راجل يجبلي جهازين فيهم الماك آدريس زي بعض ! تمام ؟ الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Shiny01

طب دلوقتي ما ينفعش نغير الماك آدريس بتاع كارت الشبكة بتاعك ؟ الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Schmoll

مستحيل ده لو عملت إيه الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Confused

طب إيه العمل ! ؟

بما إننا متعودين دآيمآ إن مع كريزي مان مافيش حاجة إسمهما مستحيل الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Msn-wink

إحنا هنغير الماك آدريس عافية بقي الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: 3ffe8168e7fedd3f3197fcb02e97778a وقلتلكم ركزوا معايا علشان بتخنق بسرعة

الماك آدريس ده بيتكون من 6 قيم ؟

زي كده مثلا :-
المصدر: منتديات كريزى مان http://www.crezeman.com/vb/showthread.php?t=90139
00-15-C8-B6-52-6F

واللي عايز يعرف قيمة الماك آدريس بتاعه :-

يكتب الآمر ده :-
1.ندوس ستارت 2.وبعدين ندوس الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: 00000000rRun

3.ونكتبCmd

4.وبعدين ندوس إنتر ,, وبعد كده تعمل زي الصورة
الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: 3

وتدوس إنتر بعد ما تكتب ipconfig /all

وهيظهرلك كل خصائص كارت الشبكة ونظام الويندوز بتاعك وسرعة النت .. إلخ..الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Shiny01

إعمل اللي يريحك آهم حاجة متضايقش نفسك علشان صحتك الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: 2df79935384b891cba404c63fc200f89

المهم فاضل إيه تاني ؟؟؟ الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Schmoll

قولو معايا ! فاضل حاجتين :-

1.إزاي نعرف الماك آدريس بتاع اللي معاك علي الشبكة

2.إزاي نغير الماك آدريس

إحنا بقي هنحتاج برنامجين بس :-

1.Net Cut لمعرفة الماك آدريس بتاع اللي معاك في الشبكة

2.Mac Address Changer لتغيير الماك آدريس

هنحمل البرنامجين (من هنا )

فوائد البرنامجين :-

1.إحنا هنستخدم النت كت لمعرفة الماك ادريس بتاع الراجل اللي هنسحب السرعة منهالحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Shiny01

ودي صورة بتبين إزاي نعرف الماك آدريس بتاع المشتركيم معانا في الشبكة
الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: 0000000000000000m

كده خلاص المهمة بتاع معرفة الماك ادريس بتاع المشتركين خلصنا منها الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Smile

2.نيجي بقا للبرنامج التاني اللي هنغير بيه الماك آدريس بتاعنا ونحط بتاع المشتركين علشان نسحب السرعة منهم

بصوا يا جماعة انتوا لما فتحتم النت كت لقيتوا مشتركين كتيييير ، فالافضل انكم تختاروا الجهاز التاني علي طوول لان ده بيبقي صاحب الروتر والسرعة عنده بتبقي حلاوةالحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Bleh

فانتم لما تاخدوا رقم الماك ادريس بتاعه ، هتقدروا تاخدوا سرعة النت منه

شرح البرنامج :-

ده هيبقي شكل البرنامج بعد التسطيب :- اوعي تتخضوا انتوا هتعملوا زي اللي في الصور:-

1.ندوس Change Mac كما بالصورة
الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: 00000000000s

2. هتظهر الصورة دي
الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Image8786171

في رقم 1 هنحط الماك آدريس اللي احنا واخدينه من المشترك في النت كت فاكرينه ؟الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Schmoll

كانك بتحط سيريال نامبر بالظبط !

في رقم 2 هندوس Change Now علشان نغير الماك ادريس بتاعنا

وبعدين ندوس Ok

وكده السرعة عندك هتبقي تمام حتي او هما اتعفرتو وعملولك نت كات

سرعتك هتفضل ثابته علي طووووووووول ، وانا جربت الطريقة

[size=21]______________________________[/size]

[size=21][size=16]ممنوع النقل بدون الحفاظ علي حقوقي ، علشان انا بجد تعبت في الموضوع ده[/size][/size]
[size=21][size=16]________________________________________[/size][/size]

[size=21][size=16]يآرب تكونوا فهمتم الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: 3ffe8168e7fedd3f3197fcb02e97778a[/size][/size]

[size=21][size=16]آرجو الرد علشان احس ان تعبي مارحش الحل لو إنت اتشليت من سرعة النت عندك :: تعال هنا وانا هخليلك النت صاروووخ :: Schmoll
منقول
[/size][/size]
[/size]

https://as7abkda.mam9.com

الرجوع الى أعلى الصفحة  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]